Благословен Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Читець: Амінь.
Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас (тричі).
Слава Отцю і Сину, і Святому Духові нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, зглянься і зціли немочі наші імені Твого ради.
Господи, помилуй (тричі).
Слава Отцю і Сину, і Святому Духові нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє; нехай прийде Царство Твоє; нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні; і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим; і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо Твоє є Царство і сила, і слава, Отця і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Читець: Амінь.
Господи, помилуй (12 разів).
Слава Отцю і Сину, і Святому Духові нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Тропар дня або святого
Слава… І нині…
Молитвами, Господи, всіх святих Твоїх і Богородиці, мир Твій подай нам і помилуй нас як єдиний Милосердний.
Мати з дитям схиляє голову, а священик творить над ним знак хреста і, торкаючись його голови, промовляє молитву:
Господу помолимось.
Господи, помилуй.
Господи Боже Вседержителю, Отче Господа нашого Ісуса Христа, Ти створив словом Твоїм усяку істоту словесну й безсловесну і все з небуття до буття привів. Молимося Тобі і благаємо Тебе: волею Твоєю спаси рабу Твою (ім’я), очисти від усякого гріха і від усякої скверни її, що приходить до святої Твоєї Церкви, нехай неосудно вона сподобиться причаститися Святих Твоїх Таїн.
І дитя, нею народжене, благослови, вирости, освяти, врозуми, виховай добрим та розумним, бо Ти його привів і показав йому світ видимий, щоб воно в призначений час сподобилося і світу духовного і приєдналося до святого Твого стада через Єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з Пресвятим і Благим і Животворчим Твоїм Духом, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Господи Боже Вседержителю, Отче Господа нашого Ісуса Христа, Ти створив словом Твоїм усяку істоту словесну й безсловесну і все з небуття до буття привів. Молимося Тобі і благаємо Тебе: волею Твоєю спаси рабу Твою (ім’я), очисти від усякого гріха і від усякої скверни її, що приходить до святої Твоєї Церкви, нехай неосудно вона сподобиться причаститися Святих Твоїх Таїн.
І дитя, нею народжене, благослови, вирости, освяти, врозуми, виховай добрим та розумним, бо Ти його привів і показав йому світ видимий, через Єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з Пресвятим і Благим і Животворчим Твоїм Духом, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Господи Боже Вседержителю, Отче Господа нашого Ісуса Христа, Ти створив словом Твоїм усяку істоту словесну й безсловесну і все з небуття до буття привів. Молимося Тобі і благаємо Тебе: волею Твоєю спаси рабу Твою (ім’я), очисти від усякого гріха і від усякої скверни її, що приходить до святої Твоєї Церкви, нехай неосудно вона сподобиться причаститися Святих Твоїх Таїн.
Бо Ти Благий і Людинолюбний Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Амінь.
Мир усім.
Голови ваші вклоніть перед Господом.
Священик промовляє молитву над матір’ю дитини:
Господу помолимось.
Господи, помилуй.
Господи Боже наш, що прийшов на спасіння роду людського, прийди й до раби Твоєї (ім’я) і сподоби її молитвами чесного Твого пресвітерства ввійти до храму слави Твоєї. Обмий її нечистоту тілесну та скверну душевну після скінчення сорока днів, і вчини її достойною причастя Пречистого Тіла і Крові Твоєї. Бо освятилося і прославилося пречесне і величне ім’я Твоє з Отцем і Святим Духом нині і повсякчас, і на віки віків.
Амінь.
Священик промовляє другу молитву, благословляючи дитину:
Господи Боже наш, Тебе, як немовля, на сороковий день принесла до храму Свята Твоя Мати, Пречиста Діва Марія, і на руки прийняв Тебе праведний Симеон. Сам, Владико Всесильний, благослови цій принесеній дитині з’явитися перед Тобою, Творцем усього; зрости її на всяке добре і Тобі благоугодне діло, відганяючи від неї знаком Хреста Твого всяку силу ворожу, Ти бо єси, Господи, Охоронитель дітей. Щоб, сподобившись святого хрещення і з нами під охороною благодаті Єдиносущної, Святої і Нероздільної Тройці перебуваючи, одержала вона долю праведників у Царстві Твоєму. Бо Тобі належить усяка слава, подяка і поклоніння, з Безпочатковим Твоїм Отцем, і Пресвятим і Благим і Животворчим Твоїм Духом, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Амінь.
Мир усім.
Голови ваші вклоніть перед Господом.
Боже Отче Вседержителю, Ти через велемовного пророка Ісаю провістив нам втілення від Діви Єдинородного Твого Сина і Бога нашого. Він в останні дні з благовоління Твого та співдіяння Святого Духа ради спасіння нас, людей, зволив з безмірного милосердя стати Її Дитям; і за звичаєм у законі святому Твоєму, як сповнилися дні очищення, Ти як істинний Законодавець допустив принестися у святилище і на руках праведного Симеона носитися зволив. Прообраз таїнства цього, у вигляді кліщів з вугіллям, ми пізнали у наперед згаданому пророком, і ми, вірні, у благодаті його наслідуємо. І нині Сам Ти, Господи, що охороняєш дітей, благослови дитя це разом з рідними та майбутніми хрещеними батьками його і сподоби його в добрий час відродитися водою та Духом, причисли його до святого Твого стада овець словесних, що носять ім’я Христа Твого. Бо Ти на небесах живеш і на смиренних споглядаєш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Господи Боже наш, Тебе, як немовля, на сороковий день принесла до храму Свята Твоя Мати, Пречиста Діва Марія, і на руки прийняв Тебе праведний Симеон. Сам, Владико Всесильний, благослови цій принесеній дитині з’явитися перед Тобою, Творцем усього; зрости її на всяке добре і Тобі благоугодне діло, відганяючи від неї знаком Хреста Твого всяку силу ворожу, Ти бо єси, Господи, Охоронитель дітей. Щоб через святе хрещення, якого сподобилася і з нами під охороною благодаті Єдиносущної, Святої і Нероздільної Тройці перебуваючи, одержала вона долю праведників у Царстві Твоєму. Бо Тобі належить усяка слава, подяка і поклоніння, з Безпочатковим Твоїм Отцем, і Пресвятим і Благим і Животворчим Твоїм Духом, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Амінь.
Мир усім.
Голови ваші вклоніть перед Господом.
Боже Отче Вседержителю, Ти через велемовного пророка Ісаю провістив нам втілення від Діви Єдинородного Твого Сина і Бога нашого. Він в останні дні з благовоління Твого та співдіяння Святого Духа ради спасіння нас, людей, зволив з безмірного милосердя стати Її Дитям; і за звичаєм у законі святому Твоєму, як сповнилися дні очищення, Ти як істинний Законодавець допустив принестися у святилище і на руках праведного Симеона носитися зволив. Прообраз таїнства цього, у вигляді кліщів з вугіллям, ми пізнали у наперед згаданому пророком, і ми, вірні, у благодаті його наслідуємо. І нині Сам Ти, Господи, що охороняєш дітей, благослови дитя це разом з рідними та хрещеними батьками його. Бо Ти на небесах живеш і на смиренних споглядаєш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Якщо дитина охрещена, священик звершує уцерковлення. Якщо ж ні, робить це після хрещення, а тут виголошує відпуст.
Священик бере дитину на руки і в дверях храму творить нею образ хреста, промовляючи:
Воцерковлюється раб Божий (раба Божа) (ім’я) в ім’я Отця і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Потім вносить дитину до церкви, промовляючи:
Увійде в дім Твій, поклониться храму святому Твоєму.
І виходить на середину церкви, промовляючи:
Воцерковлюється раб Божий (раба Божа) (ім’я) в ім’я Отця і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Посеред церкви прославлятиме Тебе.
Потім несе до царських врат на солію, промовляючи:
Воцерковлюється раб Божий (раба Божа) (ім’я) в ім’я Отця і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Потім несе до царських врат на солію, промовляючи:Якщо ж це дівчинка, то несе тільки до Царських врат, а якщо це хлопчик, то південними дверима вносить його до святого вівтаря і далі північними дверима виносить його на солію перед царськими вратами.
Тримаючи на руках дитину, при цьому промовляє:
Нині відпускаєш раба Твого, Владико, за словом Твоїм, з миром, бо побачили очі мої спасіння Твоє, що Ти приготував перед лицем усіх людей, світло на одкровення народам і славу людей Твоїх, Ізраїля.
Після цього перед царськими вратами священик передає, якщо це хлопчик, то хрещеному батькові, а якщо дівчинка – хрещеній матері.
Священик виголошує відпуст.
Після вводин мати мати сповідається, а за Божественною літургією мати і дитина (якщо була охрещена) причащаються.