Священик, в єпитрахилі, покадивши хрест, починає:
Благословен Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Читець: Амінь.
Слава Тобі, Боже наш, Слава Тобі.
Царю Небесний, Утішителю, Духу істини, що всюди є і все наповняєш, Скарбе добра і життя Подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, Благий, душі наші.
Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безсмертний, помилуй нас (тричі).
Слава Отцю і Сину, і Святому Духові нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, зглянься і зціли немочі наші імені Твого ради.
Господи, помилуй (тричі).
Слава Отцю і Сину, і Святому Духові нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє; нехай прийде Царство Твоє; нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні; і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим; і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо Твоє є Царство і сила, і слава, Отця і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.
Тропар, глас 1:
Спаси, Господи, людей Твоїх і благослови насліддя Твоє, перемогу побожному народові нашому на супротивників подай і Хрестом Твоїм охороняй нас – оселю Твою (тричі).
Слава…
Кондак, глас 4:
Вознісся на Хрест волею, Христе Боже, новим людям Твоїм, що носять ім’я Твоє, щедроти Твої даруй. Звесели силою Твоєю благовірних людей, подаючи їм перемогу над супротивниками зброєю миру – Хрестом Твоїм, непоборним знаменом перемоги.
І нині…
Глас 6:
Заступнице християн усердная, молитвенице до Творця надійная, не відкинь моління грішників, але поспішися як Благая на поміч нам, що з вірою взиваємо до Тебе: поспішися на молитву і скоро прийди на благання, бо Ти заступаєшся завжди за тих, що шанують Тебе, Богородице.
Диякон: Господу помолимось.
Хор: Господи, помилуй.
Господи Вседержителю, Боже отців наших. Ти повелів прив’язати на жезлі Мойсея мідного змія в пустелі, і цим древом врятував людей від укусів зміїв, і ним дав прообраз Чесного і Животворчого Хреста улюбленого Сина Твого, Господа нашого Ісуса Христа, через який сила диявола була знищена і рід наш, умертвлений жалом давнього вселукавого змія, – оживотворився. Смиренно припадаючи до Твоєї безмірної людинолюбності, молимось і благаємо: пошли нині Твоє небесне благословення і благослови це хресне знамено, і дай йому силу і могутність благословенного Того древа, що було окроплене кров’ю Сина Твого, щоб воно стало для цього храму, який в ім’я Твоє споруджений, покровом сильним, твердою огорожею, повсякденним визволенням від усяких злих обставин, величчю і прикрасою, і знаменням страшним і жахливим для видимих і невидимих ворогів, а всіх, хто з вірою буде входити в цей храм і на нього споглядати і розп’ятому на хресті Сину Твоєму поклонятися, – благослови і, силою хресною захистивши, завжди зберігай непошкодженими від усякого зла. Бо хрест є Церкві – краса, царям – держава, вірним – утвердження, Павлова похвала, бісам же – рана. Так, Господи Боже наш, всіх, хто з вірою на це знамено споглядає і спасительну смерть Господа нашого Ісуса Христа, Сина Твого, згадує і до Тебе усердно молиться, милостиво вислухай і людинолюбно помилуй; здоров’я ж з довголіттям даруй і Царства Твого сподоби, благодаттю і щедротами, і людинолюбством Єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з Пресвятим і Благим, і Животворчим Твоїм Духом нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.
Священик кропить свяченою водою хрест тричі, щоразу виголошуючи:
Благословляється і освячується знамено це хресне благодаттю Святого Духа, окропленням водою свяченою, в ім’я Отця і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Тоді співається кондак, глас 4:
Вознісся на Хрест волею, Христе Боже, новим людям Твоїм, що носять ім’я Твоє, щедроти Твої даруй. Звесели силою Твоєю благовірних людей, подаючи їм перемогу над супротивниками зброєю миру – Хрестом Твоїм, непоборним знаменом перемоги.
Після цього священик виголошує звичайний відпуст храму; працівники ж, взявши хрест, укріплюють його на своєму місці зверху церковної бані.